דלג לתוכן הראשי

אבטחת מידע לעסק כל מה שצריך לדעת

סיסמארטר | עלה ב:


ספרו לחברים:

פתרונות אבטחת מידע – הביטחון העסקי שלכם חשוב לנו

כשאנחנו מדברים על אבטחת מידע בארגון אנחנו מדברים על הדבר הכי חשוב בניהול כל עסק וכל ארגון. אבטחת נתונים ודאגה שהם יהיו מוגנים מפני מקרי פריצה.

פתרונות אבטחת מידע הם פתרונות שהמדיניות לגביהם היא למעשה תהליך של שחזור והגנה על הרשתות. כל מערכות המחשב וכל התוכנות עלולות לחוות מתקפת סייבר, ומתקפות סייבר כידוע הן למעשה סכנה שמתפתחת בעידן הנוכחי במהירות שיא.

לכן אבטחת מידע לעסק הוא 'מוצר' נצרך היות ומתקפה ספציפית יכולה פשוט להרוס את המותג אם אין אבטחה מקסימלית לנתוני החברה. יש אופציה להשמדת הנתונים, לסחיטת כספים, או פשוט לחשיפה של מידע שאינו רצוי שיהיה מול עיניים אחרות.

האמת היא שההגנה הכי טובה היא לפזר מספר שכבות הגנה על פני המכשירים, המחשבים, הרשתות והתכניות השונות. מערכת חזקה של אבטחת סייבר איכותית לא תסתמך רק על טכנולוגיה או הגנה. היא תצרוך גם הדרכה של אנשי המקצוע אותם שכרתם לביצוע המשימה. ולכן, בחירתכם חייבת להיעשות בקפידה ללא דופי.

איך להשיג פתרונות אבטחת מידע

זו אולי השאלה הכי גדולה שכל בעל מותג, או בעל עסק חברה או ארגון שואלים את עצמם. והמענה הוא פשוט מאד. הדרך הכי טובה היא לשכור חברה המתמחה בתחום של שירותי אבטחת מידע. כמובן שכאשר אתם שוכרים את החברה, מומלץ שתעשו זאת רק לאחר קבלת המלצות רלוונטיות.

ממש כמו שאתם בודקים חוות דעת ובודקים ביקורות עבור כל איש מקצוע שאתם שוכרים, או עבור כל מוצר או שירות שאתם רוכשים גם כאן מומלץ לעשות זאת כראוי.

כיום ישנן פלטפורמות דיגיטליות ייעודיות לצורך קבלת ביקורות, חוות דעת ועוד רשמים רלוונטיים. וישנן גם חברות שממש בודקות את אותנטיות הביקורות באמצעות מוקד טלפוני.

אך כמובן, שהדרך הטובה ביותר היא למעשה המלצות מאנשים הקרובים אליכם, או קולגות המשתמשים בשירות.

כך תוכלו לקבל אינדיקציה אמיתית לגבי האנשים עמם אתם הולכים לעבוד ולמעשה להפקיד את האוצר הגדול של המותג, העסק, החברה או הארגון שלכם. כל המידע הפרטי והמסווג.

מהי באמת אבטחת סייבר אם כך?

אבטחת סייבר או בשפה המקצועית אבטחת טכנולוגיות מידע היא ההגנה הטובה ביותר לנתונים של העסק שבבעלותכם. אבטחת סייבר היא אבטחה שעוטפת בהגנה רק את הנתונים הדיגיטליים. יחד עם זאת, אבטחת IT היא למעשה אבטחה המגנה גם על הנתונים הפיזיים וגם על הנתונים הדיגיטליים במקביל. ולמעשה, מספקת הגנה מלאה מפולשים.

על מנת שבאמת תדעו איך אבטחת מידע עובדת, חשוב שתכירו את הסוגים השונים שעלולים לאיים על הנתונים שלכם:

  • תוכנות זדוניות

העידן הנוכחי מפתח איתו גם הגנות סייבר מתפתחות, אך גם איומי אבטחת סייבר מתקדמים. ישנן תוכנות זדוניות המתפתחות בכל עת, ולמעשה מכריחות את אבטחת המידע להתחדש ולהשתכלל בכל עת. במצב כזה, חשוב לשים לב לשלושה פרמטרים חשובים:

  • פשיעת סייבר

פשיעת סייבר היא לא מעשה פעולה שמתבצעת על ידי יותר מאדם אחד או שניים המכוונים פריצה אל מערכת המחשוב של עסק ספציפי או של כמה מחשבים בודדים. המטרה היא סחיטת כספים, או הרס מחשבים ומידע.

  • מתקפת סייבר

מתקפת סייבר היא מתקפה המתבצעת לרוב בשל סיבה פוליטית ועשויה להיות כזו שחושפת מידע מאד רגיש והפצה של מידע רגיש.

  • טרור רשת

טרור ברשת בהקשר של פתרונות אבטחת מידע מתבצע במקרה של פריצה אל מערכת אלקטרונית על מנת להפחיד את בעלי המערכות. פריצות סייבר מסוג זה לרוב מתרחשות על רקע לאומני.

בנוסף לכל אלו ישנם פושעי רשת שונים המנצלים שירותי אבטחת מידע חלשים או אנטי וירוס שאינו אפקטיבי לצורך פישיניג. הפישיניג למי שלא יודע הוא למעשה הנדסה חברתית המתמרנת אנשים לעשות משהו שהם לא רוצים, או לא יודעים שהם עושים אותו במודע. לרוב זה מבוצע באמצעות אימייל, אך כיום הטכנולוגיה פיתחה גם פישינג דרך הודעות וואטסאפ או הודאות טקסט פשוטות.

לא מעט בעלי עסקים סובלים מהפסד משמעותי כאשר מידע רגיש ומסווג נחשף אל גורם מזיק. אך מהרגע שתשכרו חברת פתרונות אבטחת מידע בעלת צוות איכותי, מקצועי, ומומחה בתחום, אתם למעשה לא לבד. יש לכם על מי לסמוך, ויש לכם הגנה איכותית.

פתרונות אבטחת מידע – שאלות ותשובות

  • למה חשוב להשקיע באבטחת מידע חזקה?

לא מדובר כאן בסדרת מתח מנטפליקס, מדובר כאן בחיים עצמם. פושעי סייבר הם אמיתיים, הם קיימים והם לאו דווקא נראים בעלי סווטשירט קפוצ'ון שחור כמו בפרסומים. הם יכולים להיות כל אחד או אחת שאתם מכירים. ולכן, מומלץ שלא להקל ראש בסיטואציה הזאת ולמנוע נזק משמעותי של פגיעה במערכות החברה שלכם. או כמובן גם למנוע עגמת נפש ללקוחות שלכם.

  • מה הכי מאיים בפריצה למערכות החברה?

הונאה כלכלית היא הגורם הכי נפוץ כיום. זה לא נעשה בדרך המקובלת היות ומאד קשה לפרוץ לחשבונות בנק מן הסתם. אז ישנן דרכים עקיפות. דרישת כופר, איום מהותי לסחיטה כלכלית, או פריצה אל פרטים רגישים ופריצה אל פרטי כרטיסי אשראי.

  • האם אדם אחד מספיק? או שחייב חברה לנהל את אבטחת המידע?

מערך אבטחת מידע ובכלל, פתרונות אבטחת מידע הם תהליך שלם שלא מסתכם בעבודה של אדם אחד. מדובר בסקר סיכונים תקופתי, איתור נקודות תורפה בעמדות אבטחה, ועוד. כח אדם זה או אחר בתוך הארגון שלכם יכול בהחלט לסייע, אך כאשר מדובר על אבטחת IT מומלץ לשכור חברה המתמחה בתחום, בעלת צוות מקצועי כאשר לכל אחד ואחת בצוות יש תפקיד מהותי להצלחת התהליך. מוטב לעשות זאת היטב, מאשר להתחרט לאחר פריצה או בעיית אבטחה.

  • האם יש צורך בתכנית אבטחת מידע ספציפית?

היות ותכניות אבטחת מידע הן לא דבר כללי או גלובלי, חשוב כן לבצע התאמה אישית לארגון או לחברה בבעלותכם. אבטחת מידע מחויבת להיות מותאמת אישית בהתאם לרגישות הנתונים, כמות האחסון, מורכבות ארגונית ולמעשה, מחויבת לבסיס איכותי לצורך מערך שירותים כללי שמצריך לא מעט משאבים.

מהן ההסמכות הפורמליות של בעלי ההכשרות המיוחדות בתחום?

חברות המספקות פתרונות אבטחת מידע הן חברות שהשירות שהן מעניקות צריך לכלול מסגרת הגנה הנוצרת בהתאמה אישית על ידי המצוות המקצועי. על הצוות להיות מיומן מספיק ולעבור את ההכשרות המתאימות בתחום אבטחת המידע והסייבר ולהבין היטב במיפוי מסגרת הגנה מקיפה המותאמת אינדיבידואלית אליכם.

בעידן הכל כך משוכלל של היום, ובו ישנם שדרוגים, עדכונים וחדשנות רבה בכל יום מומלץ שכל ארגון מכל גודל אפשרי, בכל ענף ועיסוק ידע כי הוא עלול להיות חשוף לפגיעה של מתקפת סייבר זו או אחרת ולהיות חשוף לפגיעות גם בחשיפת נתוני החברה, וגם בחשיפת נתוני הלקוחות של החברה.

כמו גם, ארגון כלכלי, או ארגון ממשלתי שיש בו מידע רגיש ומידע חסוי, או חברה עם מאות על גבי מאות עובדים, כל אלו נמצאים בסיכון מאד גבוה למתקפות סייבר אלו ואחרות בהשוואה לחברות קטנות יותר. אך אף חברה לא באמת חסינה מפני מתקפות זדוניות ומשחיתות אלו.

לא כדאי לפספס גם את אלו..

לכל הכתבות >